Kilka poprawek do beta 4.1.26

Awatar użytkownika
pasiekazj
Posty: 742
Rejestracja: pn wrz 28, 2015 10:35 am
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: pasiekazj » pn sie 27, 2018 11:48 am

raffo pisze:
pn sie 27, 2018 11:48 am
może być TV ? chyba szybciej, bo mam wszystko odpalone
wrzuć na priv ID i Hasło do TV.
Rpi 3 + SSD 240 GB + nettemp.
http://mmsite.pl

raffo
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 01, 2016 5:44 pm

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: raffo » pn sie 27, 2018 12:00 pm

Dzięki wielkie za pomoc :)
Teraz to samo tylko muszę zrobić na dwóch innych RPI i jazda :)
Pozderki
[email protected]
:)

NT na: 2xRpi 2B + 1xRpi3 z LCD

Awatar użytkownika
pasiekazj
Posty: 742
Rejestracja: pn wrz 28, 2015 10:35 am
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: pasiekazj » pn sie 27, 2018 12:01 pm

raffo pisze:
pn sie 27, 2018 12:00 pm
Dzięki wielkie za pomoc :)
Teraz to samo tylko muszę zrobić na dwóch innych RPI i jazda :)
Fajnie, że nas przybywa :) Skąd dowiedziałeś się o NT ?
Rpi 3 + SSD 240 GB + nettemp.
http://mmsite.pl

raffo
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 01, 2016 5:44 pm

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: raffo » pn sie 27, 2018 12:20 pm

pasiekazj pisze:
pn sie 27, 2018 12:01 pm
raffo pisze:
pn sie 27, 2018 12:00 pm
Dzięki wielkie za pomoc :)
Teraz to samo tylko muszę zrobić na dwóch innych RPI i jazda :)
Fajnie, że nas przybywa :) Skąd dowiedziałeś się o NT ?
DS18B20 używam od około 2003r (technikum elektroniczne), i wtedy używałem lampomittari i jeszcze po RSie, ale z czasem zaczęło to być problematyczne, potem zaszczepiłem w pracy ten układ do weryfikacji temp w serwerowni ale to chłopaki zrobli na jakimś innym systemie i kiedyś kolega wrzucił że można takie coś zrobić na rasp i na NT - powiedziałem OK, zrób i daj gotowca bo ja sie nie znam :P
No i tak dostałem gotowca, którego i tak musiałem wyorać i postawić od nowa samemu.
LCD już udało mi się uruchomić na innym rpi i jeszcze zostaje DHT22 - miał być do monitorowania wilgotności w pokoju u dziecka, ale nie udało mi się uruchomić i tak leży. Teraz na L4 chwila czasu się znalazła to dłubie, może na tej nowej wersji uda mi się to uruchomić :)

Marzy mi się zrobić pomiary:
- prądu z podziałem na cały dom i na jego sekcje
- poziom wody w zbiorniku na deszczówkę
ale to dość skomplikowane a czasu za dużo nie mam na uczenie się :(

Na NT można zrobić wiele, ale mam sporo ograniczeń :(
Pozderki
[email protected]
:)

NT na: 2xRpi 2B + 1xRpi3 z LCD

Awatar użytkownika
pasiekazj
Posty: 742
Rejestracja: pn wrz 28, 2015 10:35 am
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: pasiekazj » pn sie 27, 2018 12:31 pm

raffo pisze:
pn sie 27, 2018 12:20 pm

Marzy mi się zrobić pomiary:
- prądu z podziałem na cały dom i na jego sekcje
- poziom wody w zbiorniku na deszczówkę
ale to dość skomplikowane a czasu za dużo nie mam na uczenie się :(

Na NT można zrobić wiele, ale mam sporo ograniczeń :(
Jakie ograniczenia ? Może coś wymyślimy.

Pomiar prądu jak najbardziej do zrobienia - napisz coś więcej
Pomiar deszczówki na HCS i ESP8266 i dodatkowo panel PV - mam tak zrobiony pomiar poziomu szamba i od ponad roku działa bez problemów.
DHT też działa - przewodowo (nie za długie kable) i na ESP8266
Rpi 3 + SSD 240 GB + nettemp.
http://mmsite.pl

raffo
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 01, 2016 5:44 pm

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: raffo » pn sie 27, 2018 12:45 pm

pasiekazj pisze:
pn sie 27, 2018 12:31 pm
raffo pisze:
pn sie 27, 2018 12:20 pm

Marzy mi się zrobić pomiary:
- prądu z podziałem na cały dom i na jego sekcje
- poziom wody w zbiorniku na deszczówkę
ale to dość skomplikowane a czasu za dużo nie mam na uczenie się :(

Na NT można zrobić wiele, ale mam sporo ograniczeń :(
Jakie ograniczenia ? Może coś wymyślimy.

Pomiar prądu jak najbardziej do zrobienia - napisz coś więcej
Pomiar deszczówki na HCS i ESP8266 i dodatkowo panel PV - mam tak zrobiony pomiar poziomu szamba i od ponad roku działa bez problemów.
DHT też działa - przewodowo (nie za długie kable) i na ESP8266
Ogarniaczenia to czas i kable, miejsce na umieszczenie raspa (lub co kawałek to nowy rasp) no i brak wiedzy.
Pozderki
[email protected]
:)

NT na: 2xRpi 2B + 1xRpi3 z LCD

Awatar użytkownika
pasiekazj
Posty: 742
Rejestracja: pn wrz 28, 2015 10:35 am
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: pasiekazj » pn sie 27, 2018 12:48 pm

raffo pisze:
pn sie 27, 2018 12:45 pm
pasiekazj pisze:
pn sie 27, 2018 12:31 pm
raffo pisze:
pn sie 27, 2018 12:20 pm

Marzy mi się zrobić pomiary:
- prądu z podziałem na cały dom i na jego sekcje
- poziom wody w zbiorniku na deszczówkę
ale to dość skomplikowane a czasu za dużo nie mam na uczenie się :(

Na NT można zrobić wiele, ale mam sporo ograniczeń :(
Jakie ograniczenia ? Może coś wymyślimy.

Pomiar prądu jak najbardziej do zrobienia - napisz coś więcej
Pomiar deszczówki na HCS i ESP8266 i dodatkowo panel PV - mam tak zrobiony pomiar poziomu szamba i od ponad roku działa bez problemów.
DHT też działa - przewodowo (nie za długie kable) i na ESP8266
Ogarniaczenia to czas i kable, miejsce na umieszczenie raspa (lub co kawałek to nowy rasp) no i brak wiedzy.
Dużo rzeczy możesz zrobić bezprzewodowo na esp. Co do wiedzy to pisz smiało. Pomożemy wszystko ogarnąć.
Rpi 3 + SSD 240 GB + nettemp.
http://mmsite.pl

Awatar użytkownika
pasiekazj
Posty: 742
Rejestracja: pn wrz 28, 2015 10:35 am
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: pasiekazj » wt sie 28, 2018 9:14 am

Firewall FIX
Rpi 3 + SSD 240 GB + nettemp.
http://mmsite.pl

wicio1984
Posty: 52
Rejestracja: czw mar 23, 2017 10:08 pm

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: wicio1984 » śr sie 29, 2018 11:17 pm

Znalazłem błąd z firewall.


W Device/ LCD/LCD configuration zmieniłem Basic na advanced i zażądało reboot systemu tak zrobiłem. System wstał ale strona już nieObrazek.
Z kilku postów wyżej wpisałem komendy do wyłączenia firewall przez ssh i strona ruszyła.

Kilka razy tak zrobiłem i cały czas tak samo.

@pasiekazj ogarniesz temat? Ja mogę jedynie szukać błędów.ObrazekObrazekObrazekObrazek

Orange pi pc plus na emmc Wysłane przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
pasiekazj
Posty: 742
Rejestracja: pn wrz 28, 2015 10:35 am
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka poprawek do beta 4.1.26

Post autor: pasiekazj » czw sie 30, 2018 6:32 am

wicio1984 pisze:
śr sie 29, 2018 11:17 pm
Znalazłem błąd z firewall.
Wydawało mi się że w 4.7.4 załatwiłem temat. Ktoś to jeszcze może sprawdzić i potwierdzić? U mnie objaw nie występuje.
Rpi 3 + SSD 240 GB + nettemp.
http://mmsite.pl

ODPOWIEDZ